معرفی کتاب:
کودکان دچار اختلال درخودماندگی در حوزههای ارتباطی، زبانبیانی، مهارتهای اجتماعی و رفتار سازشی نقصان آشکاری از خود نشان میدهند. والدین و خواهروان و برادران چنین کودکانی نیز استرس زیادی را تحمل میکنند. کتاب حاضر در مقدمه ویژگیهای چنین کودکانی را بررسی میکند. سپس در فصلهای اول و دوم چالشهای زندگی با این کودکان را ذکر ونیازهای اساسی والدین کودکان اتیسم را بیان میکند. ارتقای ارتباط بین اعضای خانواده و شناخت نیازهای اعضای خانواده، و اولویت بندی و سازماندهی آنها برای پاسخگویی به نیازهای تک تک اعضای خانواده نیز موضوع فصلهای سوم و چهارم هستند. آموزش مهارتهای جدید برای هدایت کودک دچار درخودماندگی در راستای رسیدن به استقلال فردی موضوع فصلهای پنجم تا هشتم است. پس از آن، بر افزایش خود مهارگری و مشارکت فعالانه در جامعه تأکید شده است. در فصل سیزدهم روشهای مقابلهای مؤثر در شرایط اضطراری بیان شدهاند. فصل نهایی کتاب نیز ابزارهایی برای سنجش اثربخشی درمانهای مناسب این کودکان معرفی میکند.
سال چاپ:
1394
ناشر:
مؤلف:
لاکشین، استفانی
گیلیس، جنیفر
رمانزیک، ریموند
قطع کتاب:
وزیری
نوع کتاب:
کمک آموزشی
مترجم یا مترجمان:
باقر غباریبناب
فرزانه معتمدیشارک
ابوالفضل رشیدیاحمدآبادی
مجموع صفحات:
344ص.
شابک:
9786002500854
کلمات کلیدی:
مخاطب:
معلم
نیروی توانبخشی
کارشناسان
نتیجه داوری کتاب:
برای ورود به مدرسه بلامانع است
درجه بندی:
درجه 2